10 sfaturi pentru a scăpa de insomnie făra tratament

Dacă suferi de insomnie, sunt mulţi paşi pe care ar trebui să-i faci ca să-ţi reglezi somnul şi să-ţi cultivi obiceiuri bune care îţi vor da iar energie şi sănătate. Dacă vrei să dormi bine din nou şi sa te pui pe picioare, iată câteva sfaturi pentru a scăpa de insomnie fără tratament sau remedii naturiste:

1. Trezeşte-te în fiecare zi la aceeaşi oră. Este tentant să dormi mai mult în weekend mai ales dacă n-ai avut parte de un somn odihnitor în timpul săptămânii. Cu toate acestea, dacă suferii de insomnie , ar trebui să te trezeşti în fiecare zi la aceeaşi oră ca să-ţi antrenezi organismul să se trezească constant.

2. Elimină alcoolul, nicotina şi cafeina. Efectele cafeinei pot ţine câteva ore, chiar până la 24 de ore, deci şansele să-ţi afecteze somnul sunt destul de mari.

Cafeina nu este neapărat problema care stă între tine şi un somn bun şi liniştit, deoarece sunt persoane care beau cafea şi adorm imediat, însă te poate trezi frecvent pe timpul nopţii. Alcoolul poate avea efect sedativ în primele ore ca să te ajute să dormi dar în acelaşi timp stimulează organismul şi te vei trezi mai obosit sau vei nu vei avea parte de somn prea bun. Aşa că tratamentul pentru insomnie cu o bere înainte de culcare s-ar putea să vezi că nu dă roade pentru tine. Dacă iei un tratament împotriva astmului sau foloseşti decongestionante nazale, întreba-ţi doctorul sau farmacistul când ar trebui să le ai pentru a nu-ţi afecta somnul.

3. Atenţie la somnul din timpul zilei. Sunt persoane care moţăie câte-un pic ziua să recupereze orele nedormite cu o noapte înainte, dar nu întotdeauna ajută organismul. Este important să pui bazele unei rutine clare în privinţa somnului şi să-ţi antrenezi organismul să doarmă noaptea. Somnul în timpul zilei poate afecta calitatea somnului din timpul nopţii.

4. Fă exerciţii în mod regulat! Exerciţiile în mod regulat pot îmbunătăţi calitatea somnului şi durata acestuia. Cu toate acestea, exerciţiile fizice înainte să te bagi în pat pot avea un efect advers, stimulativ asupra organismului, şi ar trebui evitate. Încearcă să faci exerciţii cu cel puţin 3 ore înainte să te bagi în pat.

5. Doar unele activităţi ar trebui să aibă loc în pat. În pat ar trebui ori să dormi ori să faci sex. În rest, mai ales dacă suferi de insomnie, nu încerca să stai în pat să studiezi, să dai telefoane sau să te joci pe laptop. Chiar şi privitul la televizor sau ascultatul radioului pot afecta organismul tău, de aceea nu ar fi recomandat să stai toata ziua în faţa televizorului. Organismul tău trebuie să înveţe că în pat există un număr limitat de activităţi pe care le poţi face, altfel va fi destul de greu să adormi şi vei încerca zeci de tratamente pentru insomnie.

6. Nu bea şi nu mânca înainte de a te băga în pat la somn. Corpul uman este ca un mecanism. Dacă până te bagi la somn mănânci o gustare, tocmai ce ţi-ai activat sistemul digestiv, iar asta te va ţine treaz o perioadă. Dacă mai suferi şi de refluxul gastroesofagian sau de arsuri în capul pieptului, e clar că trebuie să eviţi să mănânci sau să bei orice înainte să adormi. În privinţa apei sau orice bei seara, îţi poate afecta vezica şi te vei trezi de câteva ori pe noapte ca să mergi la baie, afectând somnul.

7. Fă-ţi un mediu confortabil pentru somn. Temperatura, lumina şi zgomotul ar trebui să fie controlate cumva ca să nu-ţi afecteze somnul sau durata acestuia. Patul trebuie să fie confortabil, temperatura trebuie să fie una normală şi evident nu trebuie să existe zgomot ce ar putea să-ţi perturbeze somnul. Dacă ai un animal de companie cu care dormi de obicei, ar trebui să-l muţi din cameră şi să doarmă în altă parte deoarece va face gălăgie noaptea, fie că eşti conştient sau nu, te va afecta.

8. Scapă de griji până să te bagi în pat. Dacă ai lucruri de stabilit privitor la ziua ce urmează, rezervă-ţi timp înainte să termini cu planificarea. Dacă vrei să scapi de insomnie fără să faci vreun tratament e bine ca înainte sa te bagi în pat să nu iei şi grijile cu tine. Fă o listă cu ce ai de făcut pentru ziua următoare dacă e necesar pe care o poţi consulta după ce te trezeşti.

9. Redu stresul. Insomnia poate fi generată de stres şi de faptul că nu ştim să ne ocupăm de noi înşine. Sunt multe sarcini de făcut, multe cărţi de citit, examene, etc şi ne simţim daţi peste cap. Ideea este că poţi găsi o sumedenie de tehnici de relaxare pe timpul zilei, pentru ca seara să nu te bagi stresat în pat precum: tehnici de respiraţie, meditaţie sau muzică de relaxare.

10. Descoperă ce te ţine treaz noaptea. Identificare corect care sunt gândurile care te ţin treaz noaptea şi care crezi că sunt cauzele insomniei tale. Încearcă să descoperi ce te ţine treaz noaptea şi elimină lucrurile care te ţin departe de un somn odihnitor.

Tu ce sfaturi ai pentru a scăpa de insomnie? Ai încercat vreodată tratament pentru insomnie?

Reply