5 comportamente care te fac să pari neprofesionist

Ai întâlnit vreodată un coleg de muncă care are un comportament neprofesionst la locul de muncă și nu te-ai întrebat cumva cum de încă nu a fost dat afară?

Ți-ai pus vreodată întrebarea de ce tu nu reușesti să promovezi deși ai experiența si pregătire profesională bun?

Deși s-ar putea să existe alți factori care contribuie la amânărea avansării tale la locul de muncă, s-ar putea să ai diverse comportamente sau gesturi care te împiedică să evoluezi pe plan profesional. Aceste 5 comportamente neprofesionale te-ar putea împiedica să ai succes pe plan profesional:

1. Să îți dai ochii peste cap

Cunoști acestă practică foarte bine;te-ai obișnuit să faci acest lucru de atâtea ori încât nici nu îți mai dai seama ca îl faci. Când nu esti de acord cu cineva, intervine instinctul de a da ochii peste cap si crezi că ești subtil dacă reacționezi așa. Totuși nu te obișnui prea tare cu acestă practică deoarece șeful tău s-ar putea să fi observat deja acest comportament. S-ar putea să nu îți spună in mod direct, dar el ar putea să țina cont de aceste semne de neimplicare și asta te va împiedica să avansezi. Dacă ești nemulțumit cu o anumită decizie, cel mai bun lucru pe care îl poți face este să discuți direct cu persoana implicată.

2. „Așa stau lucrurile”

Acest tip de afirmații se aud cel mai adesea lânga rezervorul de apă sau după muncă la un pahar de băutură cu colegi de muncă dar utimul lucru pe care angajatorul tău vrea să îl audă de la un angajat este ”doar știi că așa stă treaba pe aici” sau ”doar știi cum stau lucrurile la XYZ”. Astfel de afirmații dezvăluie faptul că ți-ai format o părere proastă despre firmă care este greu de schimbat. În schimb dacă ai probleme la locul de muncă, caută soluții pentru ele și discută-le cu șeful tău la timpul potrivit.

3. „În opinia mea”

Normal că este bine să îți expui punctul de vedere șefului tău dar folosirea in mod repetat a sintagmei „în opinia mea” fie te va face să pari defensiv sau că nu vrei să faci parte din colectiv. Acest lucru mai arată și faptul că nu ești pregăti pentru o promovare. Oricum, ar fi mai bine dacă ti-ai spune direct părerea fără să te mai folosește de sintagma „în opinia mea”.

4. Sindromul „detașări de echipă”

Nu există o metodă mai rapidă de a fi considerat un străin de către echipă decât de a folosi termenul „voi”. Chiar dacă sunt anumite lucruri cu care nu ești sau pe care vrei să le îmbunătățeși cea mai buna metodă de a face acest lucru este mai întâi să îți stabilești rolul in echipă pentru a schimba lucrurile împreună.

5. Înjurăturile

Deși acest lucru ar trebui să țina de bun-simț, ai fi surprins să afli cât de mulți profesioniști cred că folosirea înjurăturilor la locul de muncă este acceptabil. Oricât de neconvențional ar fi locul tău de muncă, a înjura la locul de muncă consituie ultimul semn de neprofesionalism care există. Deși Comisia Federală a Cominicaților din America permite acum folosirea a anumitor înjurături la televizor, asta nu însemnă că este acceptabil să înjuri la locul de muncă. Ține inte că nu înjurăturile sunt cele care te vor ajuta să îți exprimi punctul de vedere ci încredera ta și felul în care te exprimi.
Cum din ce în ce mai multe persoane se întorc în sistemul de învățămât pentru a se perfecționa, piața de muncă va fi din ce în ce mai competitiva, așa că fă atent să eviți astfel de comportamente neprofesionale pentru a îți spori sanșa de promovare la locul de muncă.

Sursa: www.lifehack.org/318072/five-habits-that-make-you-look-unprofessional

Reply