10 Alimente pentru o Piele Sănătoasă şi Frumoasă

Multe produse cosmetice îţi promit un ten perfect, însă există alimente care îţi pot face pielea sănătoasă şi frumoasă fără un efort financiar inutil.

De altfel, o piele perfectă nu poate veni mai mult ca sigur doar din produsele cosmetice şi de îngrijire personală din comerţ, ci din ceea ce mâncăm.

În timp ce unele alimente îi pot face rău tenului tău, sunt foarte multe pe care ar trebui să le incluzi în dieta ta zilnică, care te pot scăpa de banala acnee, dar vei avea şi un ten mai întinerit şi sănătos.

1. Ardeiul gogoşar roşu

gogosari-ardei rosu

Ardeiul gogoşar roşu este o legumă gustoasă pe care o poţi savură atât gătită cât şi crudă. Un singur gogoşar conţine aproape 100% din doza zilnică de vitamina C de care ai nevoie. Conţine, de asemenea, multe fibre şi vitamina B6. În plus, este bogat în carotenoizi, care ajută la prevenirea ridurilor şi creşte circulaţia sângelui în piele ta, făcând-o să arate mai tânără. Datorită carotenoidelor, ardeiul gras roșu luptă eficient împotriva acneei.

Ardeiul gras roşu este o gustare aproape perfectă, cu circa 30 de calorii şi cu un gust deosebit. Poţi păstra întotdeauna în frigider câtiva gogoşari delicioşi sau felii de gogoşari pentru ocaziile când doreşti o gustare.

Fibra din ardeiul gras te va face să te simţi sătul o perioadă lungă de timp cu foarte puţine calorii, iar tu vei avea o piele fără cusur.

2. Ciocolata neagră (amăruie)

ciocolata neagraNu este chiar pe placul tuturor, dar ciocolata amăruie este cea mai sănătoasă ciocolată pe care o poţi mânca. Cunocută drept ciocolată neagră, aceasta este bogată în antioxidanţi, acizi graşi şi flavonoizi, responsabili pentru o piele strălucitoare. Antioxidanţii din ciocolata neagră vă va ajuta să aveţi piele mai fină şi te vor proteja împotriva efectelor nocive ale soarelui. Mai mult, cacao are proprietăţi miraculoase în relaxarea arterelor, crescând circulaţia sângelui şi înfrumuseţând pielea.

Dacă nu îţi place ciocolata neagra, poţi încerca oricând pudra de cacao. Caută produsele cu procentul de cacao cât mai mare şi continuă să mănânci zilnic aproximativ 30g de ciocolată neagră sau cacao.

3. Somonul

somonSomonul este un aliment excelent pentru a lupta împotriva stresului, anxietăţii şi depresiei. Somonul, totodată, îţi oferă doza zilnică de vitamina D. Și, după cum probabil știți deja, vitamina D este responsabilă pentru sănătatea inimii, oaselor, colonului și a creierului. De asemenea, ajută la prevenirea cancerului de colon, anxietatea, depresia, bolile de inima şi bolile osoase.

Somonul este bogat şi în acizi graşi de tip omega-3 care sunt foarte în lupta cu inflamaţiile, ridurile şi acnea. Conţinutul bogat de omega-3 îţi hidratează pielea din interior. În plus, pielea capului va fi mai hidratată şi un păr sănătos şi puternic.

4. Uleiul din nuca de cocos

ulei de cocosUleiul de cocos este una dintre cele mai bogate surse de grăsimi saturate, cu aproximativ 90 de procente din calorii doar din grăsime saturată. Acesta conţine acid lauric, un agent antibacterial şi antiviral care ţine de parte viruşii, infecţiile, inflamaţiile şi acneea. Ulei din nucă de cocos este bogat în acizi graşi esenţiali şi vitamina E, care este esenţială pentru o piele hidratată, moale şi fără riduri.

O linguriţă de ulei de cocos zilnic este excelentă pentru o zi plină de energie. Ulei din nuca de cocos este foarte bun şi pentru tiroidă, dar a fost demostrat că ajută şi la slăbire. Uleiul de cocos are foarte multe avantaje de sănătate.

5. Ceai verde

ceai-verde

Chiar dacă ceaiul verde este o băutură, acesta provine, totuşi, dintr-o plantă. Ceaiul verde conţine antioxidanţi şi un amino-acid unic denumit L-teanină, care ajută la relaxarea corpului şi diminuează stresul.

Când ceaiul este fierbinte, se eliberează catehină, un antioxidant cu proprietaţi dovedite anti-cancer şi anti-inflamare. Ceaiul verde reduce şi presiunea sângelui. Cu cel puţin 3 căni de ceai verde zilnic vei începe să te simţi extraordinar.

6. Spanac

spanac

Spanacul este un aliment nutritiv şi sănătos pe care ar trebui să-l incluzi în alimentaţia ta zilnică. S-ar putea să nu-ţi placă spanacul, însă este o sursă veritabilă de fier, acid folic, clorofilă, vitamina E, magneziu, vitamina A, fibre, proteine ​​vegetale şi vitamina C. Mulţumită proprietăţilor antioxidante vitaminele C, E şi A vor face minuni pentru pielea ta.

Spanacul conţine antioxidanţi care luptă împotriva tuturor tipurilor de probleme ale pielii. Adaugă-l la dieta ta de zi cu zi și o să vezi ce se întâmplă. Prin consumul de spanac, pielea ta se curăţă şi devine mai sănătoasă din interior la exterior.

7. Seminţe

seminte-de-in

Seminţele de chia, seminţele de cânepă, seminţele de floarea soarelui, semințele de dovleac și semințele de in sunt toate foarte bune pentru pielea ta.

Semințele de dovleac și semințele de floarea-soarelui sunt bogate în seleniu, vitamina E, magneziu si proteine​​. Seleniul şi proteinele ţin ridurile departe, în timp ce vitamina E îţi hidratează pielea şi magneziul îţi scade nivelul de stres.

Acizii graşi omega-3 din seminţele de in, chia și semințele de cânepă sunt perfecte pentru combaterea ridurilor și acneei. În plus, aceste semințe sunt bogate în proteine​​.

8. Ţelină

telina

Încă un aliment pe care îl poţi include în dieta ta zilnică este ţelina. Mulţi subestimează puterea acestei legume, dar ţelina conţine vitamina K, responsabilă pentur o circulaţie sănătoasă a sângelui şi reduce presiunea sanguină. De asemenea, reduce stresul, care după cum se ştie poate face o piele urâtă, migrene şi chiar cancer.

Ţelina conţine, totodată, sodiu natural, potasiu şi apă care previn deshidratarea. Fără o hidratarea eficientă, pielea ta poate suferi de uscăciune, exfoliere, riduri, și chiar erupţii.

Asigură-te că vei consuma zilnic ţelină sau măcar o dată la două zile. Când vine vorba de ţelină nu există nicio grijă privind caloriile, deoarece este un aliment cu foarte puţine calorii.

9. Papaia

Papaia

Papaia este un fruct deosebit cu o istorie bogată şi numeroase beneficii nutriţionale. Are puţine calorii (doar 39 de calorii pe 100 grame) şi nu conţine colesterol. Prin urmare dacă plănuiţi să slabiţi, mâncaţi papaia în fiecare zi pentru a vă bucura de numeroasele sale beneficii pentru sănătate.

Papaia este un fruct cu conţinut redus de fructoză şi este perfect pentru digestie. Antioxidanţii din papaia, incluzând vitamina C, E şi betacarotenul, sunt foarte buni la reducerea inflamaţiei şi dispariţia acneei. Mai mult, aşa cum am mai spus, vitamina C reduce efectele nocive ale soarelui asupra pielii.

10. Morcovi

morcoviMorcovii nu sunt doar buni pentru ochi, ci şi pentru piele. Morcovii sunt foarte eficienţi în lupta împotriva erupţiilor şi coşurilor. Fiind bogaţi în vitamina A, aceştia ajută la prevenirea de supraproducţie de celule noi la nivelul pielii. Acolo unde se adună excesul de sebum se combină cu celulele moarte şi formează pori.

Încă un motiv pentru care merită să consumi morcovi este că reduce dezvoltarea de celule canceroase ale pielii. Asigură-te că-ţi iei o porţie zilnică de morocovi, mai ales că pot fi foarte buni ca o gustarea între mese.

Nu trebuie neapărat să mănânci fiecare din aceste alimente în fiecare zi, dar dacă vei consuma măcar o parte din ele te vei simţi extraordinar şi vei avea o piele mult mai sănătoasă. Asigură-te că eviţi junk food, dulciurile, acizii grași trans şi carbohidraţii rafinaţi pentru o piele cât mai frumoasă şi curată.

8 Comments

  1. Tania Ursu
  2. Tatiana
  3. Tatiana
  4. Tatiana
  5. Adina Milea
  6. Popa
  7. Dinu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *