Optimizare SEO. Ce este și ce trebui să știi pentru început

Optimizarea SEO este poate cea mai avantajoasă și simplă metodă de creștere a audienței pe internet. SEO vine de la englezescul Search Engine Optimization, care înseamnă „optimizare pentru motoarele de căutare”. Pe scurt: Optimizare SEO.

Vorbim despre optimizare SEO atât în cazul blogurilor ce vor să strângă vizitatori, cât și în cazul marilor companii ce vor să atragă publicul prin mijloace prietenoase.

Când vine vorba despre această practică, mulți potențiali clienți sunt induși în eroare de numărul mare de informații (neconcludente de cele mai multe ori) de pe internet. Astfel riscă să nu obțină rezultate.

O optimizare SEO corectă se poate face cu puțin studiu în prealabil sau cu ajutorul unui expert. Articolul de față tratează câteva noțiuni de bază și sfaturi pentru această metodă de promovare.

1. Bazele încep de pe site

Simplitatea

Etapele primordiale ale procesului de optimizare SEO au loc chiar pe site-ul propriu. Prima regulă este să păstrezi simplitatea. Orice începător în domeniu va fi tentat să adauge cât mai multe cuvinte cheie pe pagina lui pentru a atrage cât mai multe căutări. Cantitatea nu este soluția în acest caz, ci calitatea. Google, de exemplu, a creat un algoritm ce penalizează site-urile prea încarcate cu asemenea cuvinte. Gândește-te să folosești maxim 5 cuvinte cheie (sau expresii) pentru fiecare pagină a site-ului, apoi lucrează să le optimizezi pe acestea.

Dacă nu ești sigur ce cuvinte să folosești, poți căuta pe internet topuri sau instrumente de calcul a popularității acestora.

Titlul paginii (Title tag)

Atenție! „Titlul paginii” și NU al articolului. Titlul paginii este informația ce apare în lista de rezultate a motoarelor de căutare. El spune utilizatorului (pe scurt) despre ce este vorba pe pagina respectivă. Ai grijă să fie cât mai exact și concis (sub 70 de caractere) . Acest lucru va hotărî dacă cel care a făcut căutarea va da click pe site-ul tău sau nu.

Meta descrierea (Meta description)

Este descrierea ce apare sub titlul paginii în motoarele de căutare. După cum se poate observa și în imaginea de mai sus, este un fragment de text ce cuprinde cuvintele cheie căutate. Conținutul acesteia este esențial pentru o optimizare SEO bună.

Pe anumite platforme (cum este WordPress), adăugarea de meta descrierilor și a titlurilor de pagină se face foarte ușor prin anumite plugin-uri.

Internal Links

Așa-zisele „linkuri interne” sunt linkuri atașate paginii tale, ce trimit către alte pagini din site-ul tău. Poți ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine site-ul tău făcând astfel de trimiteri periodice.

Header Tags

Pentru cei care au mai scris articole, știu că  formula „<H1></H1>” este un header tag. Aceastea pot fi pe mai multe niveluri: <H1></H1>, <H2></H2>, <H3></H3> și așa mai departe. Acestea ajută motoarele de căutare să spargă informația în mai multe părți mai mici și mai ușor de înțeles.

Denumirea pozelor pe site și ALT tag-urile.

Denumirea pozei ce va fi încărcată pe site nu trebuie să fie una aleatorie. Dacă vrei, de exemplu, ca în articolul tău să apară cuvintele cheie „Optimizare SEO”, atunci ele trebuie să se regăsească și în denumirea imaginii ce urmează să o uploadezi.

ALT tag-urile sunt mici etichete invizibile ce ajută persoanele cu dizabilități să „citească poză” prin programe speciale. Ele ajută și motoarele de căutare să sorteze rezultatele.

2. Conținut de calitate

Până la inventarea noțiunii de „optimizare SEO”, conținutul de calitate era principala metodă de a atrage vizitatori pe un site. Deși astăzi conținutul web se bazează tot mai mult pe cantitate, calitatea paginilor nu trebuie să-ți iasă din vedere. Deși este o muncă grea și costisitoare să faci produci articole bune, ele sunt cele care mențin audiența. Este foarte ușor pentru cineva să strângă 1.000.000 de vizitatori. Provocarea este să îi păstrezi, să îi faci să devină clienți fideli ai site-ului. O postare haioasă, un articol interesant, un videoclip sau un tutorial va face vizitatorul să share-uiască pagina ta sau să o recomande prietenilor.

3. Optimizare în afara site-ului (cunoscută și ca Link Building)

Link buildingul este cel mai disputat task în procesul de optimizare SEO. Scopul este ca alte site-uri să facă trimitere către site-ul tău. Cu cât ai mai multe trimiteri, cu atât te vei situa mai sus printre rezultate în pagina de căutare.

Aceste trimiteri le poți cere de la alte site-uri sau le poți primi involuntar (de la cei care citează de pe site-ul tău, de exemplu). Cu cât site-ul de pe care se face trimiterea este mai serios și mai apreciat, cu atât site-ul tău va crește în ochii vizitatorilor.

Ai grijă ce trimiteri alegi să se facă către site-ul tău. Ele pot fi de calitate sau pot fi de tip SPAM. Deși ambele sunt bine venite, ar trebui să te axezi mai mult pe prima categorie. Încearcă să obții cât mai multe parteneriate cu site-uri pe domeniul tău sau cu blogeri. Dacă tu ai făcut o trimitere către site-urile lor, mai mult ca sigur vei primi și tu câteva înapoi.

4. Google+ poate ajuta

Google+ este rețeaua de socializare a uriașei companii Google. Aceasta influențează căutările Google. Dacă ai mulți prieteni și păstrezi legătura cu ei, mai mult ca sigur aceștia vor vedea site-ul tău printre primele rezultate (în cazul în care domeniul căutat de ei coincide cu profilul paginii tale). Și tu la rândul tău vei vedea paginile lor în topul căutărilor. Cu cât ești mai popular în cercurile Google+, cu atât site-urile tale vor ajunge mai sus.

5. Monitorizarea rezultatelor

Pentru a vedea dacă ai făcut o optimizare SEO bună, este necesar să urmărești progresele site-ului tău: numărul de accesări, numărul de vizitatori, timpul petrecut pe site etc. Există multe astfel de instrumente ce permit monitorizarea în timp real. Cel mai popular (și esențial în procesul de optimizare SEO) este Google Analytics. Cum majoritatea căutărilor se fac pe Google, este normal ca instrumentul oferit de ei să fie cel mai potrivit.

Pe scurt, într-o optimizare SEO bună ai nevoie de: simplitate, exactitate, calitate, reciprocitate și monitorizare.

Reply