Cu ce mâncare şi băutură scapi de mahmureală. Ce alimente şi băuturi nu sunt bune la mahmureală

E una dintre acele dimineţi: Noaptea trecută ai petrecut până, iar acum abia te ridici din pat. Dacă eşti student, sigur s-a găsit un coleg de cameră din cămin să-ţi spună că pentru a scăpa de mahmureală trebuie să mănânci nişte pizza rece sau un sandviş cu şuncă grasă. Îţi vine să crezi sau nu câteva alimente şi băuturi sunt dovedite ştiinţific că pot vindeca mahmureala. Citeşte mai departe pentru a afla ce tip de alimente trebuie să mănânci sau ce să bei pentru a diminua simptomele de după petrecere şi ce ar trebui evitat ca sa nu-ţi provoace mai multă durere de cap. Care dintre leacurile băbeşti sau studenţeşti sunt bune împotriva mahmureli şi câte dintre aceste remedii populare din folclor s-ar putea să-ţi agraveze starea de mahmureală?

Ce trebuie să ştii ştiinţific:

Simptomele tipice ale mahmurelii sunt greața, sensibilitate la lumină, dureri de cap, dureri musculare, diaree şi scaderea abilităţile motorii – toate cauzate de schimbari in chimia corpului, inclusiv hormoni, reacții chimice în organism, și substanțele toxice din alcool.

Ştiinţa din spatele mahmurelii este în mare măsură neexplorată, motiv pentru care oamenii simpli au inventat tot felul de metode naturiste care garantează că îţi vei reveni imediat după noaptea de beţie. Evident, nu există o mâncare sau o băutură care să-ţi vindece mahmureala cât ai bate din palme, însă anumite alimente sunt mai bune pentru revigorare şi refacerea organismului decât altele. După ce te trezeşti cu durerea de cap, încearcă să-ţi refaci organismul cu lichide şi nutrienţi necesari cum ar fi fructoza, vitaminele, aminoacizii şi mineralele care ajută la descompunerea toxinelor sau care ajută la diminuarea reacţiilor negative ale organismului la substanţele chimice din băutură.

Băuturi care ajută împotriva mahmurelii:

  • Apa. Apa este elixirul vieţii şi ar trebui să fie prioritatea ta numărul unu după ce te trezeşti cu durerea de cap. Alcoolul este un diuretic, ceea ce înseamnă că „împinge” şi elimină lichidele din organism. Când nu mai are nimic în rezervor, organismul va trage apă din orice sursă disponibilă, inclusiv creier – salut, dureri de cap! Consumul de apă înainte de a merge la culcare poate ajuta la prevenirea unelor simptome dureroase de mahmureală, dar nici când te scoli din pat dimineaţa nu strică să iei sticla de apă să bei pentru hidratarea corpului.
  • Băuturi sportive şi apă de nucă de cocos. Băuturile dulci pentru sportivi le asociezi de obicei cu un antrenament dur care să te lase extenuat, dar iată că este bun şi la o mahmureală puternică. Ţine un Gatorade sau alte energizante sportive similare pentru a restabili nivelul de lichide şi electroliţi. Unele băuturi pentru sportivi sunt vitamizante şi mineralizante, fiind exact ceea ce are nevoie corpul tău când te trezeşti dimineaţa. Chiar mai bine de atât, deschide o cutie de apă de nucă de cocos, care are cinci tipuri de electroliţi găsiţi în sângele uman, în timp ce cele mai multe băuturi pentru sportivi au doar două tipuri.
  • Ceai de ghimbir sau de mentă. Pentru o băutură liniştitoare de dimineaţă nu trebuie să te plimbi prea mult prin casă. Studiile arată că ceaiul de ghimbir poate reduce senzaţia de greaţă şi răul de mişcare. Ceaiul de mentă (un leac comun pentru greaţa de dimineaţă în cazul femeilor însărcinate) poate ajuta la durerile de stomac şi, evident, să reducă greaţa.
  • Sucul de fructe. Toarnă-ţi un pahar de suc de mere sau de afine pentru a porni cu dreptul în procesul de recuperare. Fructoza din băuturile pe bază de fructe oferă organismului energie instantanee şi poate stimula metabolismul pentru a scăpa imediat de toxinele dăunătoare din alcool. Sucul conţine foarte multe vitamine şi apă care ajută să ne ţină corpul hidratat.
  • Suc de castraveţi muraţi. Zeama sau sucul castraveţilor marinaţi este un excelent remediu împotriva mahmurelii care pe cât de ciudat este pe atât de adevărat şi eficient funcţionează! Zeama acră a castraveţilor muraţi conţine oţet, sare şi apă, care pot ajuta la rehidratarea şi revenirea la un nivel optim al electroliţilor şi sodiului. Pentru a profita din plin de ea, savuraţi 50 de ml (cam cât un pahar de shot) până te bagi la somn şi încă unul dimineaţa când te trezeşti.

Mâncare care te ajută împotriva mahmurelii:

  • Banane, kiwi şi spanac. Aceste fructe şi legume viu colorate sunt pline de potasiu, un electrolit important care adesea este epuizat de efectul diuretic al alcoolului. Nu ai chef de salată dimineaţa? Nu-i nimic. Adaugă nişte iaur şi amestecă la blender aceste alimente ca să-ţi faci un smoothie excelent pentru combaterea mahmurelii.
  • Ouă. Acest mic de dejun aparent banal este o gustare extraordinară care face praf mahmureala. Ouăle sunt pline de aminoacizi puternici şi harnici, precum cisteina şi taurina. Taurina stimulează funcţia hepatică şi poate ajuta la prevenirea bolilor hepatice, în timp ce cisteina descompune acetaldehida, cauza durerilor de cap după ce ficatul procesează şi descompune etanolul.
  • Supă de pui cu tăiţei. Nimic nu este mai bun după „o noapte sălbatică în oraş” decât un castron cu supa de pui şi orez a mamei, nu? S-ar putea să nu fie alimentul cel mai convenţional împotriva efectelor mahmurelii, dar farfurie de fidea sau tăiţei pot reface nivelurile de sodiu şi apă din organism. Puiul şi legumele conţin cisteină, care după cum am văzut este un necesar pentru sănătatea ficatului.
  • Supă Miso. Sushi este probabil ultimul lucru pe care oamenii l-ar mânca la mahmureală, dar nu este niciun motiv să te eschivezi de a mânca alimente japoneze. Ca supa tradiţională de pui cu tăiţei, supa miso este un excelent remediu dimineaţa – pasta rehidratează şi reface nivelul de sodiu, în timp ce misoul fermentat poate ajuta la o digestie uşoară.
  • Biscuiţi sau pâine prăjită cu miere. Biscuţii pot fi încărcaţi cu mulţi conservanţi, aşa că alege ceva mai sănătos cu 100 la sută grâu integral. Biscuiţii şi pâinea prăjită sunt ambele carbohidraţi simpli, care ridică nivelul de glucide (zahăr) din sânge fără să te deranjeze la stomac. Adaugă nişte miere pe pâinea prăjită pentru a ajuta organismul să elimine alcoolul mai repede.
  • Ovăz. Acesta este un super aliment care te pune pe picioare când te simţi foarte rău dimineaţa. Un castron cald de fulgi de ovăz are o mulţime de substanţe nutritive esenţiale, precum vitamile B, calciu, magneziu, şi fier. Ovăzul poate ajuta la netrutralizarea acizilor din organism şi creşte nivelul de zaharuri din sânge, oferindu-vă un impus de energie instantaneu.
  • Roşii. Dacă din Bloody Mary ai bea doar sucul de tomate ai fi foarte energizat. Roşiile contin licopen, un antioxidant care reduce inflamaţia din organism. Roşiile conţin, de asemenea, fructoză şi vitamina C în cantităţi optime care ajută ficatul după o noapte grea.

Băuturi şi alimente pe care să le eviţi când eşti mahmur:

  • Mâncărurile grase. Contrar remediilor populare din folcor, a da iama în alimente grase nu este un remediu prea bun pentru mahmureală. O masă grasă este bună pentru a preveni mahmureala mai degrabă decât să o vindece. De aceea, unii oameni mănânca slănină sau şuncă înainte să bea un păhărel. Mâncând alimente grase înainte de a te apuca să bei previne alcoolului să fie absorbit în mucoasa stomacului şi în fluxul sanguin. O prăjeală într-o zi când eşti mahmur s-ar putea să-ţi irite stomacul sensibil, aşa că mai bine îţi faci cartofi prăjiţi mai încolo, când îţi mai revii un pic.
  • Cui pe cui se scoate. Probabil aţi auzit-o pe aceasta în studenţie, dacă ai stat la cămin, colegii de cameră mai mari te învăţau că dacă ai băut mai mult şi te doare capul, soluţia este să bei în continuare. Este adevărat parţial acest mit, deoarece o băutură alcoolică dimineaţa te poate ajuta să nu intri imediat în starea de mahmureală, însă nu faci decât să-ţi amâni simptomele pentru mai încolo. Mahmureala aşteaptă după colţ. Oricum, a continua să bei îţi imaginezi probabil că poate dăuna organismului tău destul de mult.
  • O ceaşcă de cafea. Zero energie, durere de cap, sună ca şi cum ai avea nevoie de o ceaşcă de cafea. Nu e recomandat. La fel ca alcoolul, cafeaua este diuretică, astfel o ceaşcă de cafea dimineaţa în care eşti mahmur va continua să te deshidrateze mai mult. Cafeaua este un vasoconstrictor – o subtanţă care face celule sângelui să se umfle – deci un espresso de dimineaţă va duce durerea de cap la un alt nivel. Pentru a te simţi bine, rămâi la opţiunile fără cafeină precum ceaiul de plante, sucul sau chiar apa, aşa cum am arătat mai sus.
  • Suc de portocale. Un pahar de suc de portcale pare ceea ce ai nevoie să te ajute să te ridici din pat şi să-ţi revii imediat, dar mai bine amână să bei până când scapi de mahmureală. După o noapte în oraş, citricele care conţin foarte multă vitamina C precum portocalele sau grapefruitul pot irita stomacul deja sensibil. Vitamina C în cantităţi foarte mari, de altfel, poate da diaree.

Ei bine, cam atât am avut de spus despre ce să mănânci sau să bei când eşti mahmur şi ce alimente sau băuturi să eviţi la mahmureală. Dacă ştii cumva alte leacuri sau remedii populare împotriva mahmurelii le aştept cu plăcere la rubrica de comentarii.

2 Comments

  1. Elena
  2. Antonio Bledea

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *