Cum să Munceşti Repede şi Inteligent. Sfaturi Utile pentru cei care vor să aibă REZULTATE imediate

Există un motto care ghidează foarte mulţi antreprenori şi afacerişti: „Lucreaza inteligent, nu din greu!”
Dar ce înseamnă cu adevărat acest lucru? Când se apropie un termen limită (DEADLINE), privirile şefilor sunt mai aspre, clienţii aşteaptă cu nerăbdare lansarea, iar tu te întrebi cum să rămâi concentrat şi să faci totul eficient şi productiv. Cum să produci rezultate eficiente, chiar dacă sunteţi sub focul puştii?

Adesea ştim ce avem de făcut, dar suntem distraşi, ne supraaglomerăm, adăugând lucruri noi agendei noastre pline de sarcini. Totul pare o prioritate şi nu mai este clar când să te apuci de treabă sau când să iei o pauză. Mergând pe acest trend obositor vei ajunge la epuizare, te poţi îmbolnăvi sau poţi ajunge să fii depresiv, devenim astfel inutili şi nu putem să facem nimic bine.

Pentru a putea remedia aceste probleme pe care majoritatea le avem zilnic avem nevoie de voinţă, curaj şi concentrare ascuţită precum un laser, doar evitând pierderea timpului îţi vor permite să te bucuri mai mult de fructele muncii tale. Acest lucruri te vor ajuta să munceşti mai repede şi mai inteligent:

1. Structura

agenda-de-sarcini

Planificarea, folosind AGENDA personală sau instrumente online sau aplicaţii de pe telefon, precum și planificare pe zile în funcţie de calendar te poate ajuta să îţi structurezi timpul şi priorităţile. Un sfat bun pentru a reuşi să îţi îndeplineşti sarcinile la timp este să le „spargi” în mini-sarcini pe care să le prioritizaţi în bucăţi mai uşor de gestionat ca să ştii mai întâi de toate ce este important de realizat ca să-ţi rămqnă şi ţie timp să ai grijă de tine, ca să mănânci bine, să faci exerciţii şi să te relaxezi. Fără să ai grija de tine, pierzi din eficienţă din cauza faptului că te vei simţi suprasolicitat.

2. Nu încerca să faci multiple sarcini (multitasking)

Este o iluzie că a face mai multe lucruri deodată te face mai productiv. Acest lucru te lasă pe jumatate concentrat şi pe ideea constantă că trebuie să schimbi vitezele ca la maşină ca să termini ce ai de făcut, accelerând şi decelerând extenuant. E posibil ca din această cauză să aveţi un sentiment că nimic nu va fi vreodată într-adevăr finalzat. Setaţi-vă un cronometru şi lucraţi pe segmente de 90 de minute. Concentraţi-vă pe o sarcină fie 90 de minute fie până când este completă. Apoi, luaţi o pauză şi continuaţi-vă munca.

3. Urgent nu înseamnă neapărat important

Ce crede cineva că ar fi urgent poate induce un sentiment de panică sau disperare. Dacă tu ştii că nu este important, prioritizează, şi realizează întâi sarcinile cele mai importante. Doar tu ştii cum este mai bine să-ţi setezi priorităţile şi cum să-ţi faci treaba. Aşa că ascultă-te pe tine.

4. Opriţi tot ce vă deranjează

Opreşte telefoanele, notificările, închide mail-ul şi Facebook-ul. Setează chiar un răspuns automat dacă este necesar (pe mail sau mesageria instantă) şi deconectează orice ţi-ar putea distrage atenţia (radio, sau TV). Vei realiza mai mult dacă te vei concentra doar pe sarcinile la îndemână şi să raspunzi la notificări şi apelurile pierdute după ce termini ce ai de făcut.

5. Ia câte-o pauză

exercitii-la-munca

Este o vorbă care spune că „pauzele lungi şi dese sunt cheia marilor succese”. Îţi vine să crezi sau nu, această zicală spune mult adevărat. Ridică-te, mişcă-te prin jur, fă exerciţii dacă este necesar. Durerile şi oboseală ochilor, precum şi durerea de cap şi migrenele, apar mai uşor dacă uiţi să te ridici de la monitorul computerului. Ieşi la o plimbare pe afară pentru o plimbare rapidă şi întoarce-te odihnit şi energizat.

6. Politica uşilor închise

Baricadează-te, închide-ţi uşile la birou. Oamenii tind să dea buzna, să intre şi să iasă din biroul tău, reuşind doar să te oprească din momentele de creativitate şi productivitate. În acest mod vei tot face acelaşi lucru de câteva ori până când chiar te apuci serios de treaba. Crează o atmosferă de birou şi profită de ea, închide uşile pentru ca lumea să-şi dea seama că ai treaba!

7. Ţine-ţi ochii pe premiu şi motivează-te

Păstrează în minte produsul final – imaginea de ansamblu a ceea ce vei face. Concentrează-te pe cât de bine te va face să te simţi după ce termini de realizat sarcina. Dacă stai focusat pe obiectivul final – rezultatul muncii tale – îţi poate reaminti de imaginea de ansamblu, astfel încât părti neimportante, sau perfecţionismul, nu te vor putea opri în realizarea obiectivului final.

8. Sărbătoreşte micile victorii

Proiectele mari au multe etape până când poţi spui că sunt finalizate. Sparge-ţi proiectul la care lucrezi în etape şi bucură-te de fiecare pas complet pe care reuşeşti să-l faci. Mai degrabă decât să te epuizezi psihic pentru ce n-ai făcut, ia-ţi puţin timp liber să vezi tot ce ai reuşit să lucrezi pentru ca să ai încredere că poţi să duci proiectul până la capat cu succes.

9. Spune „nu”

Nu te supraîncarca cu sarcini inutile. O agendă plină nu înseamnă că eşti neapărat foarte bun sau important. Când vă aflaţi aproape de un termen limită (deadline) nu-ţi mai lua alte treburi de făcut. Spune „nu” la orice lucruri noi până când terminaţi ce aveţi de muncit. Vei avea timp să faci alte lucruri după ce termini ceea ce te-ai angajat să faci. Nu trebuie să laşi oamenii să aştepte, dacă cineva are nevoie de serviciile tale. Explică-le ce ai de făcut şi spune-le că îi vei suna dupa ce termini ce ai de făcut. Vor admira mai mult faptul că sunteţi o persoană care ţine să-şi respecte munca şi mai ales să o termine la timp. Dacă te apuci de alte lucruri de făcut nu vei reuşi să fii concentrat şi te va face să te simţi compleşit şi împrăştiat.

10. Nu mai spune „Sunt atât de ocupat/ocupată”

Nu este frumos să te plângi, iar faptul că te plângi nu te ajută cu nimic. Şi pe lânga faptul că-ţi faci rău psihic şi moral, vei face rău şi celorlalţi din jurul tău. Un sfat: în loc să spui că esti ocupat, spune că „sunt mai aproape să-mi termin ce am de făcut”. Acest lucru te va încurajă să continui ce ai început cu mai multă motivaţie.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *