Secretul pentru a crede cu adevărat în tine însuți

Secretul pentru a crede cu adevărat în tine însuți

Image for article titled The Secret to Really Believing in Yourself

Photo: LightField Studios (Shutterstock)

V-ați angajat să vă faceți un nou obicei – să zicem, exerciții fizice – dar continuați să renunțați? Renunțați atunci când lucrurile devin dificile? Toată această idee de „urmărire a obiectivelor” vi se pare foarte descurajantă? Este posibil să aveți o autoeficacitate scăzută. Dar nu vă faceți griji: autoeficacitatea este ceva ce puteți construi cu ajutorul practicii.

Ce este autoeficacitatea?

Autoeficacitatea este legată de ideea de încredere, dar nu înseamnă doar a fi încrezut fără motiv. De asemenea, este legată de determinare și, un pic mai îndepărtat, de disciplină și motivație.

Când ai o autoeficacitate ridicată, crezi că poți face acel lucru. Oricare ar fi acel lucru. Poate că abia ai început o călătorie lungă, dar știi că vei reuși să ajungi la final. Vezi obstacolele din calea ta ca pe niște denivelări, nu ca pe niște bariere. Dacă te confrunți cu o problemă, vei găsi o modalitate de a o rezolva. Pur și simplu știi că o vei face.

Aceste convingeri nu sunt ceva cu care te naști sau ceva ce obții prin noroc sau miracole. Le construiești în timp, cu practică și experiență.

Cum să construiești autoeficacitatea

În centrul autoeficacității se află ideea că poți controla ceea ce faci și că poți controla cel puțin o parte din lucrurile din jurul tău în viața ta. De exemplu, dacă în ziua în care urma să mergeți la sală este o furtună de zăpadă, nu renunțați pur și simplu la exercițiile fizice pentru o săptămână. S-ar putea să vă rearanjați programul astfel încât să puteți merge în altă zi, sau să faceți un antrenament acasă, sau pur și simplu să vă amintiți că rutina dvs. va supraviețui unei zile ratate și că planul dvs. pe termen lung este încă pe drumul cel bun.

Iată câteva dintre modalitățile prin care psihologii spun că ne putem dezvolta autoeficacitatea:

Felicitați-vă pentru micile victorii

Succesele din trecut sunt combustibil pentru succesele viitoare.Acest lucru se aplică la lucruri mărunte, cum ar fi obiceiurile: dacă ai reușit să ajungila sala de sport o dată, este mult mai ușor să apari în a doua zi.

Se aplică, de asemenea, la proiectele mai mari. Dacă ați făcut un program de alergare pentru începători și ați „absolvit” alergând o cursă de cinci kilometri, este un lucru uriaș. Ați învățat că puteți urma un program. Ați învățat că puteți alerga mai departe decât ați crezut vreodată că puteți. Ai învățat cum e să ieși la alergare când ești obosit, dar să termini oricum. Ai învățat cum este acea strălucire de împlinire la linia de sosire și cum se simte . Și puteți valorifica toate acestea, din nou, atunci când începeți să lucrați la un nou obiectiv.

Un alt lucru pe care îmi place să îl fac, mai ales atunci când nu am avut succes în ceva în ultima vreme, este să caut lucruri de care pot fi mândru în acest proces. Nu am ridicat bușteanul de 140 de kilograme la ultima mea întâlnire de strongman, dar am atins 127 de kilograme în timpul antrenamentelor, ceea ce este cu mult mai mult decât puteam să fac când am început.

Privește oamenii care fac lucrul pe care vrei să-l faci

Al doilea cel mai bun lucru după reflectarea propriilor experiențe din trecut este să experimentezi prin viu grai succesul altora. Va trebui să vă alegeți cu grijă modelele de urmat; fiți atenți la cine vă inspiră cu adevărat.

Pentru unii oameni, admirația față de un atlet de talie mondială îi poate inspira în sala de sport. Pentru alții, poate fi de ajutor să se uite la cineva care este mai aproape de tine ca nivel de îndemânare sau experiență. Când prietenul tău atinge un nou PR la ridicarea greutății, îl vei încuraja, nu-i așa? Chiar dacă nu ai fost persoana care s-a apropiat de bară, tot ai gustat din tot acest rollercoaster de emoții, de la emoții la încercare până la sărbătorirea succesului.

Căutați oameni care să vă încurajeze

A crede în voi înșivă nu trebuie să fie un proiect solo. La fel cum puteți încuraja un coleg de sală, și prietenul dvs. vă poate încuraja. De asemenea, faceți un efort să căutați instructori, antrenori și mentori care vă fac să vă simțiți de neoprit. Dacă cineva în care ai încredere crede că poți face ceva, vei începe să crezi și tu.

Vizualizează succesul (și eșecul)

Când încerci să rămâi pe o cale, te ajută să știi unde duce acea cale. Cum va arăta dacă vei reuși să ajungi la obiectivul tău? Cum vă veți simți când veți trece linia de sosire, când veți ridica greutatea dorită, când veți mânca legume la mese timp de un an întreg?

În timp ce vă ocupați de asta – dacă sunteți pregătit pentru asta – imaginați-vă și scenarii în care încercați să faceți acel lucru și momentan nu puteți. Cum vă veți simți dacă vă accidentați, dacă o vacanță vă scoate de pe traseu sau dacă prietenul dvs. de sală nu mai poate veni cu dvs. în ziua de ridicare a greutăților? Planul tău este suficient de mare pentru a supraviețui acestor obstacole, dar te va ajuta să te gândești din timp la ele și să planifici cum le vei face față. Apoi, când va veni momentul, nu veți ezita să vă executați planul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *